Barion Pixel
Weboldalunk használatával jóváhagyja a Cookie-k használatát a Cookie-kal kapcsolatos irányelv értelmében.

Általános szerződési feltételek (ÁSZF)

Webshop neve: efoto.hu

E-mail: hello@efoto.hu

Telefonszám: +36 1 785 73 56

Cégnév: PhotoKing Kft.


Hatályos ettől a naptól: 2021-12-01

 

Üdvözöljük honlapunkon! Köszönjük, hogy vásárlása során bennünket tisztel meg bizalmával!

Ha a jelen Általános Szerződési Feltételekkel, a honlap használatával, az egyes termékekkel, a

vásárlás menetével kapcsolatban kérdése merült fel, vagy amennyiben egyedi igényét szeretné

velünk megbeszélni, úgy kérjük, vegye fel munkatársunkkal a kapcsolatot a megadott

elérhetőségeken!

Impresszum: a Szolgáltató (Eladó, Vállalkozás) adatai

Név: PhotoKing Kft.

Székhely: 1072 Budapest, Akácfa utca 22. 1. em. 8.

Levelezési cím: 1137 Bp. Radnóti Miklós u. 6.

Nyilvántartásba vevő hatóság: Fővárosi Törvényszék Cégbíróság

Cégjegyzékszám: Cg. 01 09 875365

Adószám: 13827984242

Képviselő: Miklós András

Telefonszám: +36-70-366-7362

E-mail: hello@efoto.hu

Honlap: http://efoto.hu

Bankszámlaszám: 11600006-00000000-39463445

 

 

Tárhelyszolgáltató adatai

Név: NLG-System Bt.

Levelezési cím: 2135 Csörög, Homokbánya u. 26.

E-mail cím: info@nlgsys.net

Telefonszám: +3627502450

 

Fogalmak

Felek: Eladó és Vevő együttesen

Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró

természetes személy

Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül

Honlap: a jelen weboldal, amely a szerződés megkötésére szolgál

Szerződés: Eladó és Vevő között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő

adásvételi szerződés

Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek

távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen

eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a

sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az

internetes hozzáférést biztosító eszköz

Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti

termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek

egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a

szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak

Termék: a Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon értékesítésre szánt minden birtokba

vehető forgalomképes ingó dolog, mely a Szerződés tárgyát képezi

Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy

Vevő/Ön: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy

Jótállás: A fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések esetén (a továbbiakban:

fogyasztói szerződés) a Polgári Törvénykönyv szerinti,

1. a) a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő

teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként

vállal, valamint

2. b) a jogszabályon alapuló kötelező jótállás

 

Vonatkozó jogszabályok

A Szerződésre a magyar jog előírásai az irányadóak, és különösen az alábbi jogszabályok

vonatkoznak:

1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
 

2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs

társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
 

2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
 

151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
 

45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes

szabályairól
 

19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott

dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
 

1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
 

2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
 

AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a

belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő

indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival

szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a

2009/22/EK irányelv módosításáról
 

AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a

természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az

ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről

(általános adatvédelmi rendelet)

 

Az ÁSZF hatálya, elfogadása

A közöttünk létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok

rendelkezései mellett – a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF)

határozzák meg. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF az Önt és bennünket illető

jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a

szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog

gyakorlásának feltételeit.

A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem

tartalmaz, a Honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.

Ön a megrendelése véglegesítése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit.

 

A szerződés nyelve, a szerződés formája

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv.

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek,

azokat az Eladó nem iktatja.

 

Árak

Az árak forintban értendők, tartalmazzák a 27%-os ÁFÁ-t. Az árak tájékoztató jellegűek. Nem

zárható ki annak a lehetősége, hogy üzletpolitikai okból az Eladó az árakat módosítsa. Az árak

módosítása nem terjed ki a már megkötött szerződésekre. Amennyiben Eladó az árat hibásan

tüntette fel, és megrendelés érkezett a termékre, de szerződést még nem kötöttek a felek, úgy

az ÁSZF „Eljárás hibás ár” pontja alapján jár el az Eladó.

 

Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek

A fogyasztó a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az

alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

 

Telefonszám: +36-70-366-7362

E-mail: hello@efoto.hu

Internet cím: http://efoto.hu

 

A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással a panaszát, amely a

vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók

részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló

magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.

A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint

orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali

kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról

haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen

közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb

elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a

fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül - az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó

előírásoknak megfelelően - az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az

írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a

vállalkozás - ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem

rendelkezik - a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben

megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály,

hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás

indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt

szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

1. a fogyasztó neve, lakcíme,

2. a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,

3. a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok,

dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,

4. a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról,

amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,

5. a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési

szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a fogyasztó aláírása,

6. a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,

7. telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli

panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

 

A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles

megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy

panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását

kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a

fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és

internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie,

hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető

testületi eljárást.

Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a

tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a

fogyasztó számára:

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak

megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi

hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás

lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint

illetékes fővárosi és megyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt

található: http://www.kormanyhivatal.hu/

Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti

érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény,

valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön

fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye

szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának

feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy

rendezését. Az eljárásra - a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján - az illetékes testület helyett

a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.

A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat

megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület

előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított

személy részvételének biztosítása”).

Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető

testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési

kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének

felajánlására terjed ki.

 

A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság

rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások

jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való

eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a

kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és

középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.

A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet,

míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó

árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás

éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező bírság

bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés nyomatékosítását,

illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását

célozza.

 

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli

rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése

céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben

döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének

biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad

a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület

elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy

telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett

számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós

tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

A kérelemnek tartalmaznia kell

a. a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,

b. a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,

c. ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett

testület megjelölését,

d. a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok

bizonyítékait,

e. a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül

megkísérelte a vitás ügy rendezését

f. a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását

nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve

fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére nem került sor,

g. a testület döntésére irányuló indítványt,

h. a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek

tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli

nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb

írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu

A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:

https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

 

Baranya Megyei Békéltető Testület

Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.

Telefonszám: 06-72-507-154

Fax: 06-72-507-152

E-mail: abeck@pbkik.hu; mbonyar@pbkik.hu

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület

Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-76-501-523

Fax: 06-76-501-538

E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu; mariann.matyus@bkmkik.hu

Honlap: www.bacsbekeltetes.hu

Békés Megyei Békéltető Testület

Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.

Telefonszám: 06-66-324-976

Fax: 06-66-324-976

E-mail: eva.toth@bmkik.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület

Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870

Fax: 06-46-501-099

E-mail: bekeltetes@bokik.hu

Budapesti Békéltető Testület

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.

Telefonszám: 06-1-488-2131

Fax: 06-1-488-2186

E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Csongrád Megyei Békéltető Testület

Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefonszám: 06-62-554-250/118

Fax: 06-62-426-149

E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Fejér Megyei Békéltető Testület

Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Telefonszám:06-22-510-310

Fax: 06-22-510-312

E-mail: fmkik@fmkik.hu

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület

Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefonszám: 06-96-520-217

Fax: 06-96-520-218

E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület

Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.

Telefonszám: 06-52-500-710

Fax: 06-52-500-720

E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu

Heves Megyei Békéltető Testület

Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.

Telefonszám: 06-36-429-612

Fax: 06-36-323-615

E-mail: hkik@hkik.hu

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület

Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.

Telefonszám: 06-56-510-621, 06-20-373-2570

Fax: 06-56-510-628

E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület

Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

Telefonszám: 06-34-513-027

Fax: 06-34-316-259

E-mail: bekeltetes@kemkik.hu

Nógrád Megyei Békéltető Testület

Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.

Telefonszám: 06-32-520-860

Fax: 06-32-520-862

E-mail: nkik@nkik.hu

Pest Megyei Békéltető Testület

Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV. em. 2. ajtó

Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81

Telefonszám: 06-1-269-0703

Fax: 06-1-474-7921

E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

Somogy Megyei Békéltető Testület

Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.

Telefonszám: 06-82-501-026

Fax: 06-82-501-046

E-mail: skik@skik.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület

Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

Telefonszám: 06-42-311-544

Fax: 06-42-311-750

E-mail: bekelteto@szabkam.hu

Tolna Megyei Békéltető Testület

Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet

Telefonszám: 06-74-411-661

Fax: 06-74-411-456

E-mail: kamara@tmkik.hu

Vas Megyei Békéltető Testület

Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.

Telefonszám: 06-94-312-356

Telefonszám: +36-70-322-8350

Fax: 06-94-316-936

E-mail: vmkik@vmkik.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület

Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116.

Telefonszám: 06-88-429-008

Fax: 06-88-412-150

E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu

Zala Megyei Békéltető Testület

Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.

Telefonszám: 06-92-550-513

Fax: 06-92-550-525

E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu

 

Online vitarendezési platform

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így

ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen

keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók

tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.

Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással

kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online

vitarendezés eszközét.

A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz

kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.

Az online vitarendezési platform itt érhető el:

https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

 

Szerzői jogok

A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése

értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem

alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található grafikai és szoftveres

megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely

olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része módosítható. A

weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos írásos

hozzájárulása esetén is csak a weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet. A

jogtulajdonos: PhotoKing Kft.

Részleges érvénytelenség, magatartási kódex

Ha az ÁSZF valamely pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan, attól még a szerződés további

pontjai érvényben maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett a vonatkozó jogszabályok

rendelkezései alkalmazandóak.

Az Eladónak nincs a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról

szóló törvény szerinti magatartási kódexe.

A digitális adattartalom működése, műszaki védelmi intézkedések

A weboldalon megjelenő adatokat szolgáltató szerverek elérhetősége évi 99,9% feletti.

Rendszeresen mentés készül a teljes adattartalomról, így probléma esetén az eredeti

adattartalom visszaállítható. A weboldalon megjelenő adatokat MSSQL és MySQL

adatbázisban tároljuk. Az érzékeny adatok megfelelő erősségű titkosítással vannak tárolva,

kódolásukhoz processzorba épített hardveres támogatást használunk.

A termékek lényeges tulajdonságaira vonatkozó tájékoztatás

A honlapon a megvásárolható termékek lényeges tulajdonságairól az egyes termékeknél

szereplő leírásokban adunk tájékoztatást.

Az adatbeviteli hibák javítása - Felelősség a megadott adatok

valóságáért

Önnek a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van

az Ön által bevitt adatok módosítására (a böngészőben a vissza gombra kattintva az előző oldal

nyílik meg, így akkor is javíthatóak a bevitt adatok, ha Ön már a következő oldalra lépett).

Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége, hogy az Ön által megadott adatok pontosan

kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön által megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve

szállításra a termék. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a

postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát

eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét.

 

Eljárás hibás ár esetén

Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül:

0 Ft-os ár,

kedvezménnyel csökkentett, de a kedvezményt tévesen feltüntető ár (pl.: 1000 Ft-os

termék esetén a 20 %-os kedvezmény feltüntetése mellett 500 Ft-ért kínált termék).

Hibás ár feltüntetése esetén Eladó felajánlja a termék valós áron történő megvásárlásának

lehetőségét, mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a

terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.

 

A honlap használata

A honlap termékbemutatási, és online megrendelési lehetőséget biztosít a Felhasználók

számára. A honlapon a Felhasználó menüpontok segítségével böngészhet. A termékek

kategóriarendszerbe sorolva találhatók meg. Az Akciós termékek kategóriában az áruházban

kapható összes akciós termék megtalálható. Minden terméknél külön-külön szerepel az akció

kezdeti és lejárati dátuma, vagy a kezdeti dátum és a készlet erejéig megjelölés.

A Többet olcsóbban menüpont alatt találja azokat a termékeket, amelyekre az áruház több

darab rendelése esetén mennyiségi kedvezményt biztosít.

Az Újdonságok menüpontban találhatók a honlap kínálatában újonnan megjelenő termékek. A

kategória nevére kattintva a benne szerelő termékek listája látható. Ha az adott kategóriában

lévő összes termék nem fér ki egy oldalra, akkor a termékek felett és alatt lévő számok

segítségével lehet lapozni. A termék listáról a részletes termék oldal a termék nevére klikkelve

érhető el, itt tájékozódhat a megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról.

A honlapon lehetőség van kulcsszó alapján terméket keresni. A keresési feltételeknek

megfelelő termék találatok a kategóriákhoz hasonlóan listaszerűen jelennek meg.

A választott termék a kosár gomb segítségével helyezhető a kosárba, a gomb mellett a

szükséges darabszám beállítható. A Felhasználó a kosár tartalmát a Kosár menüpont

segítségével ellenőrizheti. Itt módosíthatja azt, hogy a kosárba tett termékből milyen

mennyiséget kíván rendelni, illetve törölheti az adott tételt. A Kosár ürítése gomb segítségével

lehetőség van a kosár teljes kiürítésére is.

A Felhasználó a Megrendelés gombra klikkelve folytathatja a vásárlási folyamatot. Második

lépésként lehetőség van belépésre, regisztrációra, valamint regisztráció nélküli vásárlásra. A

regisztráció, és a regisztráció nélküli vásárlás esetén az alábbi adatokat kell a Felhasználónak

megadnia: e-mail cím, név, telefonszám, számlázási cím, valamint ha ettől eltérő a szállítási

cím. Regisztrációhoz az előbbi adatokon felül egy jelszó megadása is szükséges. A sikeres

regisztrációról a Felhasználó e-mailben, és a honlapon tájékozódhat. A Felhasználó a

regisztrációjának törlését e-mailben kérheti a Szolgáltatótól, ez esetben új vásárláshoz újra kell

regisztrálnia.

A hozzáférési adatok titokban tartásáért a Felhasználó felelős. A Felhasználó felelős az adatai

frissítéséért, valamint köteles a Szolgáltatónak bejelenteni, ha tudomására jutott, hogy az

adataival harmadik fél visszaélt. Elfelejtett jelszó esetén a honlapon új jelszó kérhető a

regisztrált e-mail címre. Amennyiben a Felhasználó korábban regisztrált a honlapon, a

megrendelési folyamat az e-mail címének és jelszavának megadásával folytatható.

A megrendelés következő lépéseként a Felhasználónak ki kell választania a számára megfelelő

fizetési és szállítási módot. A Felhasználó egy összefoglaló oldal segítségével ellenőrizheti

minden korábban megadott adatát, és a megrendelni kívánt termékeket, azok mennyiségét.

Adatbeviteli hibák esetén a ceruza ikon segítségével javíthat a megadott adatokon.

Ha mindent megfelelőnek talál, akkor a Megrendelés elküldése gomb segítségével

véglegesítheti rendelését. Erről a honlapon, illetve e-mailben kap megerősítést. Amennyiben a

megrendelés rögzítése után (pl.: a visszaigazoló e-mailben) észlel hibás adatot azt

haladéktalanul, de legfeljebb 24 órán belül köteles jelezni azt a Szolgáltató felé. Megrendelési

szándéktól függetlenül a Felhasználó a belépést a Vásárló Belépés ablak, vagy a Belépés

menüpont segítségével végezheti el. Belépés után megjelenik egy Adatok módosítása

menüpont, ahol a regisztráció során megadott adatait tudja módosítani, valamint a leadott

megrendelésének adatait, és állapotát követheti nyomon.

 

A rendelés véglegesítése (ajánlattétel)

Amennyiben Ön meggyőződött arról, hogy a kosár tartalma megfelel az Ön által megrendelni

kívánt termékeknek, valamint az Ön adatai helyesen szerepelnek, úgy a „Megrendelés” gombra

kattintva zárhatja le megrendelését. A honlapon közölt információk nem minősülnek az Eladó

részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó

megrendelések esetén Ön minősül ajánlattevőnek.

Ön a „Megrendelés” gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát

megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – az Eladó jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása esetén

- fizetési kötelezettséget von maga után. Önt az ajánlata 48 órás időtartamban köti.

Amennyiben az Ön ajánlatát a jelen általános szerződési feltételek szerint 48 órán belül nem

igazolja vissza az Eladó, Ön mentesül az ajánlati kötöttsége alól.

Rendelés feldolgozása, a szerződés létrejötte

A rendelések feldolgozása két lépcsőben történik. Önnek bármilyen időpontban lehetősége van

a megrendelés leadására. A rendelésről először egy automata visszajelzést kap, ami csak

annak tényét rögzíti, hogy az Ön megrendelése a honlapon keresztül megérkezett, de ez a

visszaigazolás nem minősül az Ön ajánlata elfogadásának. Amennyiben Ön azt észleli, hogy az

automata visszaigazoló e-mail értesítés az Ön adatait tévesen tartalmazza (pl. név, szállítási

cím, telefonszám, stb.), úgy Ön köteles ennek tényét – a helyes adatok megadásával

egyidejűleg – velünk e-mail útján haladéktalanul közölni. Amennyiben Ön a megrendelésétől

számított 24 órán belül nem kapja meg az automata visszaigazoló e-mailt, úgy kérjük, vegye fel

velünk a kapcsolatot, mert elképzelhető, hogy megrendelése technikai okok miatt nem érkezett

meg rendszerünkbe.

Az Eladó az Ön ajánlatának elküldését követően egy második e-mail útján visszaigazolja az Ön

ajánlatát. A szerződés akkor jön létre, amikor az Eladó által küldött visszaigazoló email az Ön

számára a levelezőrendszerében hozzáférhetővé válik (második visszaigazolás).

 

Fizetési módok

Banki átutalás

A termékek ellenértékét banki átutalás útján is rendezheti díjbekérőnk alapján.

Online bankkártyás fizetés

Webáruházunkban gyorsan és biztonságosan fizethet bankkártyával.
Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013

Utánvétel

Amennyiben a rendelés értékét a csomag kézhezvételekor kívánja kiegyenlíteni, akkor válassza

az "Utánvétel" fizetési módot.

Készpénzes/Bankkártyás fizetés üzletünkben

Önnek lehetősége van a termék árát a termék átvételekor üzletünkben készpénzben vagy bankkártyával kifizetni

 

Szállítás futárszolgálattal

GLS futárszolgálat

A terméket a GLS futárszolgálat szállítja ki.

Bővebb információt itt talál:

https://gls-group.eu/HU/hu/cimzetteknek-nyujtott-szolgaltatasok

ExpressOne futárszolgálat

A terméket a ExpressOne futárszolgálat szállítja ki. Bővebb információ:

https://expressone.hu/

 

Teljesítési határidő

A megrendelésre vonatkozóan az általános teljesítési határidő a rendelés visszaigazolásától

számított legfeljebb 30 nap.

 

Jogfenntartás, tulajdonjogi kikötés

Amennyiben Ön korábban már úgy rendelt terméket, hogy azt a kiszállítás során nem vette át

(ide nem értve azt az esetet, amikor elállási jogával élt), vagy a Termék nem kereste jelzéssel

érkezett vissza az eladóhoz, az Eladó a megrendelés teljesítését a vételár és a szállítási

költségek előre történő megfizetéséhez köti.

Eladó visszatarthatja a Termék átadását, ameddig nem győződik meg arról, hogy a Termék

árának kifizetése sikeresen megtörtént az elektronikus fizetési megoldás használatával

(ideértve azt az esetet is, amikor az átutalással fizetett termék esetén Vásárló a tagállama

szerinti pénznemben utalja el a vételárat és az átváltás, valamint a banki jutalékok, költségek

miatt Eladó nem kapja meg teljes mértékben a vételár és aszállítási díj összegét). Amennyiben

a Termék ára nem került teljes mértékben kifizetésre, az Eladó a vételár kiegészítésére hívhatja

fel a Vásárlót.

 

Külföldre történő értékesítés

Eladó nem különbözteti meg a Honlap használatával Magyarország területén és az azon kívül

az Európai Unió területén belüli vásárókat. A jelen ÁSZF eltérő rendelkezése hiányában az

Eladó Magyarország területén biztosítja a megrendelt termékek kiszállítását/átvételét.

A Magyarországon kívüli vásárlásra is jelen ÁSZF rendelkezései az irányadóak azzal, hogy a

vonatkozó rendelet előírásai alapján jelen pont értelmezésében vevőnek az a fogyasztó

minősül, aki valamely tagállam állampolgára, vagy valamely tagállamban lakóhellyel

rendelkezik, vagy az a vállalkozás, amely valamely tagállamban letelepedési hellyel

rendelkezik, és az Európai Unión belül kizárólag végfelhasználás céljából vásárol árut vagy

vesz igénybe szolgáltatást, vagy ilyen szándékkal jár el. Fogyasztónak az a természetes

személy minősül, aki olyan célból jár el, amely kívül esik kereskedelmi, ipari, kézműipari vagy

szakmai tevékenysége körén.

A kommunikáció és a vásárlás nyelve elsősorban a magyar nyelv, Eladó nem köteles a vásárló

tagállami szerinti nyelven kommunikálni Vásárlóval.

Eladó nem köteles megfeleljen a Vásárló tagállama szerinti nemzeti jogban az érintett

Termékkel kapcsolatban meghatározott szerződésen kívüli követelményeknek, például

címkézési vagy ágazatspecifikus követelményeknek, vagy hogy tájékoztassa a Vásárlót ezekről

a követelményekről.

Eladó eltérő rendelkezése hiányában Magyarországi ÁFÁ-t alkalmazza minden Termék

esetében.

Vásárló a jelen ÁSZF szerint élhet jogérvényesítési lehetőségeivel.

Elektronikus fizetési megoldás alkalmazása esetén a fizetés az Eladó által meghatározott

pénznemben valósul meg,

Eladó visszatarthatja a Termék átadását ameddig nem győződik meg arról, hogy a Termék

árának és a szállítási díjnak kifizetése sikeresen és maradéktalanul megtörtént az elektronikus

fizetési megoldás használatával (ideértve azt az esetet is, amikor az átutalással fizetett termék

esetén Vásárló a tagállama szerinti pénznemben utalja el a vételárat (szállítási díjat) és az

átváltás, valamint a banki jutalékok, költségek miatt Eladó nem kapja meg teljes mértékben a

vételár összegét). Amennyiben a Termék ára nem került teljes mértékben kifizetésre, az Eladó

a vételár kiegészítésére hívhatja fel a Vásárlót.

Eladó a Termék átadása érdekében a magyar vásárlókat megillető átadási lehetőségeket

biztosítja a nem magyarországi vásárlóknak is.

Amennyiben Vásárló az ÁSZF szerint kérheti a Termék szállítását Magyarország területére,

vagy bármely más Európai Uniós tagállam területére, ezt kérheti a nem magyarországi vásárló

is bármely az ÁSZF-ben megjelölt szállítási módon.

Amennyiben Vásárló az ÁSZF szerint választhatja a Termék személyes átvételét az Eladónál,

ezzel élhet a nem magyarországi vásárló is.

Egyebekben a Vásárló kérheti, hogy a Termék szállítását saját költségén oldhassa meg

külföldre. Magyar vásárlót ez a jog nem illet meg.

Eladó a szállítási díj megfizetését követően teljesíti a megrendelést, amennyiben Vásárló a

szállítási díjat nem fizeti meg Eladó számára, vagy a saját szállítást nem oldja meg az előre

egyezetetett időpontig, Eladó a szerződést felmondja és az előre megfizetett vételárat

visszafizeti Vásárló számára.

Fogyasztói tájékoztató a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet

alapján

 

Tájékoztató a fogyasztó vevőt megillető elállási jogról

Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása

vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, így jogi személyek

nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal!

A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli

elállás joga. A fogyasztó az elállási jogát

a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén

aa) a terméknek,

ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban

történik,az utoljára szolgáltatott terméknek,

a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének

napjától számított határidőn belül gyakorolhatja, mely határidő 14 nap.

A jelen pontban foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott

elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti

időszakban is gyakorolja.

Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése

előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati

kötöttséget megszünteti.

 

Elállási nyilatkozat, a fogyasztót megillető elállási vagy felmondási

jog gyakorlása

A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó

egyértelmű nyilatkozat útján, vagy a honlapról is letölthető nyilatkozat-minta felhasználásával

gyakorolhatja.

 

A fogyasztó elállási nyilatkozatának érvényessége

Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó

nyilatkozatát határidőn belül elküldi. A határidő 14 nap.

A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban

gyakorolta.

Az Eladó a fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus

adathordozón haladéktalanul visszaigazolni, amennyiben az internetes honlapján is biztosítja a

fogyasztó számára az elállási jog gyakorlását.

Az Eladó kötelezettségei a fogyasztó elállása esetén

Az Eladó visszatérítési kötelezettsége

Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől,

az Eladó legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül

visszatéríti a fogyasztó által megfizetett áru teljes összegét.

 

Az Eladó visszatérítési kötelezettségének módja

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén az Eladó

a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező

módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más

fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem

terhelheti. A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy

postai cím következtében történő késedelem miatt az Eladó-t felelősség nem terheli.

Többletköltségek

 

Visszatartási jog

Az Eladó mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó a

terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a

kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Utánvéttel vagy portósan feladott

küldeményeket nem áll módunkban elfogadni.

 

A fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén

A termék visszaszolgáltatása

Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől,

köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy

napon belül visszaküldeni, illetve az Eladónak vagy az Eladó által a termék átvételére

meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a

fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

A termék visszaszolgáltatásával kapcsolatos közvetlen költségek viselése

A fogyasztó viseli a termék visszaküldésének közvetlen költségét. A terméket az Eladó címére

kell visszaküldeni. Ha a fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja az

üzlethelyiségen kívül vagy távollévők között kötött - szolgáltatás nyújtásra vonatkozó -

szerződést, köteles a felmondás vállalkozással való közlése időpontjáig teljesített

szolgáltatással arányos díjat a vállalkozás számára megfizetni. A fogyasztó által arányosan

fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege

alapján kell megállapítani. Ha a fogyasztó bizonyítja, hogy az ily módon megállapított teljes

összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig

teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani. Kérjük vegye figyelembe, hogy

utánvéttel vagy portósan visszaküldött terméket nem áll módunkban átvenni.

Fogyasztó felelőssége az értékcsökkenésért

A fogyasztó a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához

szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

Az elállási jog az alábbi esetekben nem gyakorolható

 

Az Eladó kifejezetten felhívja az Ön figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a

45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:

a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését

követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte

meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően

felmondási jogát elveszíti;

b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac

vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott határidő alatt is

lehetséges ingadozásától függ;

c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy

kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a

fogyasztó személyére szabtak;

d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból

az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul

vegyül más termékkel;

g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem

befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi

szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a

megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;

h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére

keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;

i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának

adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;

j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;

k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;

l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás,

személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó

szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési

határnapot vagy határidőt kötöttek ki;

m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a

fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e

beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés

megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

 

Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás

A fogyasztói tájékoztató jelen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése

felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete alkalmazásával

készült.

Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt

érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény

teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan

többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy

igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Ön is

kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön

viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba

felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a

szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már

nem érvényesítheti.

Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb

elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben

sem köthető ki érvényesen.

 

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba

közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az

Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles

bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Használt termékek esetén alapesetben az általános szabályoktól eltérően alakulnak a

szavatossági, jótállási jogok. A használt termékek esetében is beszélhetünk hibás teljesítésről,

azonban figyelembe kell venni azokat a körülményeket, amelyek alapján a Vásárló bizonyos

hibák előfordulására számíthatott. Az avulás folytán ugyanis egyes hibák jelentkezései egyre

gyakoribbakká válnak, amelyek következtében azt, hogy egy használt termék ugyanolyan

minőséggel rendelkezhet, mint egy újonnan vásárolt, nem lehet feltételezni. Ennek alapján a

Vásárló csak az olyan hiányosságok tekintetében érvényesítheti a szavatossági jogait, amelyek

a használtságból eredő hibákon felüliek, és azoktól függetlenül keletkeztek. Ha a használt

termék hibás és erről a Fogyasztónak minősülő Vásárló a vásárláskor tájékoztatást kapott, az

ismert hiba vonatkozásában a Szolgáltatónak nincs felelőssége.

Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – a kellékszavatossági igényt vagy

termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését

kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi

követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő

tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két

éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben

gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell

bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha

bizonyítani tudja, hogy:

a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem

volt felismerhető vagy a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági

igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági

igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított

részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállás

Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.)

Korm. rendelet alapján az Eladó jótállásra köteles a rendelet 1. számú mellékletében felsorolt

tartós fogyasztási cikkek (pl.: műszaki cikkek, szerszámok, gépek), valamint az ott

meghatározott körben azok tartozékai és alkotórészei (a továbbiakban - jelen pontban - együtt

fogyasztási cikként hivatkozva) eladása esetén.

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

Jótállási jogok

A Vásárló a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletben alapján főszabályként kijavítási és a

„Jótállási igény kezelésével kapcsolatos szabályok” pontban felsorolt esetekben kicserélési és

pénz visszatérítési igénnyel élhet jótállási igényként az Eladó felé.

A Vásárló a kijavítás iránti igényét választása szerint az Eladó székhelyén, bármely telephelyén,

fióktelepén és az Eladó által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is

érvényesítheti.

Érvényesítési határidő

A jótállási igény a jótállás időtartama alatt érvényesíthető, a jótállás időtartama a 151/2003. (IX.

22.) Korm. rendelet szerint:

1. a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,

2. b) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén

két év,

3. c) 250 000 forint eladási ár felett három év.

E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár, azonban a fogyasztási cikk kijavítása esetén a

jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely

alatt a Vásárló a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

A jótállási határidő a fogyasztási cikk Vásárló részére történő átadásakor indul, vagy ha az

üzembe helyezést az Eladó, vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával

kezdődik.

Ha a Vásárló a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe,

akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.

Jótállási igény kezelésével kapcsolatos szabályok

A kijavítás kezelésekor az Eladónak törekedni kell arra, hogy a kijavítást 15 napon belül

elvégezze. A kijavításra nyitva álló határidő a fogyasztási cikk átvételekor indul.

Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor az Eladó a

Vásárlót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról.

Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során az Eladó

részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a vásárló eltérő

rendelkezése hiányában az Eladó köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha

a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, az Eladó köteles a fogyasztó által bemutatott, a

fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról

szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon belül

a vásárló részére visszatéríteni.

Vásárló az ÁSZF elfogadásával hozzájárul, hogy számára a tájékoztatást elektronikus úton

vagy a Vásárló általi átvétel igazolására alkalmas más módon is megvalósulhasson.

Amennyiben az Eladó nem tudja a fogyasztási cikket 30 napon belül kijavítani:

ha a Vásárló ehhez hozzájárult, számára a kijavítás teljesíthető későbbi határidőben,

vagy

amennyiben a Vásárló nem járul hozzá a kijavítás későbbi teljesítéséhez, vagy ezzel

kapcsolatban nem nyilatkozott, számára a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő

eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül ki kell cserélni, vagy

amennyiben a Vásárló nem járul hozzá a kijavítás későbbi teljesítéséhez, vagy ezzel

kapcsolatban nem nyilatkozott, de a fogyasztási cikk cseréjére sincs lehetőség, a

fogyasztási cikk számláján, vagy nyugtáján szereplő eladási árat kell számára a

harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül visszatéríteni.

Amennyiben a fogyasztási cikk 4. alkalommal hibásodik meg a Vásárló jogosult:

az Eladó felé kijavítási igényel fordulni, vagy

a kijavítási igény helyett a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. §

(2) bekezdés b) pontja alapján a vételár arányos leszállítását kérni az Eladótól, vagy

a kijavítási igény helyett a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. §

(2) bekezdés b) pontja alapján a fogyasztási cikket az Eladó költségére kijavítani vagy

mással kijavíttatani, vagy

amennyiben a Vásárló ezen jogaival (kijavítás, árleszállítás és mással kijavíttatás az

Eladó költségére) nem él, vagy ezekkel kapcsolatban nem nyilatkozott, számára 8.

napon belül a fogyasztási cikket ki kell cserélni, ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs

lehetőség, a fogyasztási cikk számláján, vagy nyugtáján szereplő eladási árat kell nyolc

napon belül visszatéríteni számára.

Kivételek

A „Jótállási igény kezelésével kapcsolatos szabályok” pont alatt írt előírások az elektromos

kerékpárra, elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra, segédmotoros kerékpárra,

személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira, utánfutós lakókocsira, utánfutóra, valamint a

motoros vízi járműre nem vonatkoznak.

Ezen termékek esetében is köteles törekedni azonban az Eladó arra, hogy a kijavítási igényt 15

napon belül teljesítse.

Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor az Eladó a

Vásárlót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról.

Mi a viszonya a jótállásnak más szavatossági jogokkal?

A jótállás a szavatossági jogok (termék és kellékszavatosság) mellett érvényesül, alapvető

különbség az általános szavatossági jogok és a jótállás között, hogy a jótállás esetén a

fogyasztónak kedvezőbb a bizonyítási teher.

 

A 151/2003 Korm. Rendelet szerinti kötelező jótállás alá eső rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-

nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási

cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az

üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és

visszaszállításról a vállalkozás, vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás

iránti igény esetén - a javítószolgálat gondoskodik.

Az eladó vállalása a kötelező jótállás időtartama alatt nem tartalmazhat a fogyasztóra nézve

olyan feltételeket, amelyek hátrányosabbak azoknál a jogoknál, amelyeket a kötelező jótállás

szabályai biztosítanak. Ezt követően azonban az önkéntes jótállás feltételei szabadon

állapíthatóak meg, azonban a jótállás ebben az esetben sem érintheti a fogyasztó jogszabályból

eredő -így köztük a kellékszavatosságon alapuló jogainak fennállását.

Három munkanapon belüli csereigény

Webáruházon keresztüli értékesítés esetén is érvényesül a három munkanapon belüli

csereigény intézménye. Három munkanapon belüli cserteigényt a 151/2003. (IX. 22.) Korm.

rendelet alá tartozó tartós fogyasztási cikkek esetében lehet érvényesíteni, amely szerint, ha a

3 munkanapon belül érvényesíti valaki a csereigény intézményét, akkor az eladónak ezt úgy kell

értelmeznie, hogy a termék az eladáskor már hibás volt és minden további nélkül a terméket ki

kell cserélnie.

Mikor mentesül az Eladó a jótállási kötelezettsége alól?

Az Eladó a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a

hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve

termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet,

egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül

megilletik.